Προγραμματικό πλαίσιο αρχών για τις δημοτικές εκλογές του
2014
Το κύτταρο της
δημοκρατικής κοινοτικής ζωής είναι ο πολίτης, από αυτόν ξεκινάει και αυτόν
αφορά η δράση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Πεποίθησή μας είναι
ότι η «πολιτική» βγαίνει από το «πολίτης», όχι από το «πολιτικός» και σε αυτή
τη βάση επιδιώκουμε να πορευτούμε στα δημοτικά πράγματα της πόλης μας.
Όμως, η λέξη
πολίτης (πόλις – πολίτης – πολιτισμός – πολιτική) περιγράφει και παραπέμπει σε
έναν άνθρωπο ηθικά ελεύθερο, με γνώση και πλήρη συναίσθηση των δικαιωμάτων και
των ευθυνών του.
Είναι κοινός τόπος
το ότι στην χώρα μας η Τοπική Αυτοδιοίκηση, δέσμια του αυταρχικού και
αναχρονιστικού θεσμικού πλαισίου μέσα στο οποίο ήταν αναγκασμένη να
λειτουργήσει, δεν ανταποκρίθηκε ούτε στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών ούτε
στις προκλήσεις της εποχής μας. Περνάει δε την ίδια βαθιά κρίση που περνάει
ολόκληρη η κοινωνία μας.
Το
«προ-καλλικρατικό» καθεστώς στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης καμία σχέση
δεν είχε με τον φορέα που οι καιροί απαιτούν και η κοινωνία χρειάζεται, ενώ το
πρόγραμμα «Καλλικράτης» εφαρμόστηκε κάτω από δυσοίωνες προοπτικές για τη
βιωσιμότητά του.
Η Τοπική
Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να είναι χώρος δοκιμασίας και παρουσίασης νέων
πρωτοπόρων αντιλήψεων και ιδεών, νέων μορφών διαφάνειας, επικοινωνίας, λαϊκής
συμμετοχής και αμεσότερης Δημοκρατίας, ελέγχου και τοπικής παρέμβασης, υπέρ της
ανάπτυξης και της εφαρμογής νέων τεχνολογιών.
Σαν δημοτική κίνηση
πολιτών νιώθουμε ρεαλιστές, πατάμε στην γη για τούτο σχεδιάζουμε και προτείνουμε
δράσεις εφικτές.
Σημασία έχει ο προσανατολισμός
μας να έχει στρατηγική κατεύθυνση και ρεαλιστική προσέγγιση ως προς το πόσα από
αυτά που επιδιώκουμε, μπορούν να υλοποιηθούν στο διάστημα μίας ή περισσότερων
και πόσων θητειών δημοτικής αρχής. Αυτό προσδιορίζεται από τις αντικειμενικές
συνθήκες, τις οικονομικές δυνατότητες και κυρίως, από την πίστη στο όραμά μας.
Έτσι παρουσιάζουμε
πρόγραμμα άμεσης, μέσης και μακρόπνοης εφαρμογής, με δράσεις οι οποίες
αλληλοπλέκονται και αλληλοκαλύπτονται. Αυτό ισχύει τόσο για το τεχνικό
πρόγραμμα όσο και για όλες τις δράσεις του Δήμου.
Σε ό,τι ακολουθεί
συνυπάρχουν ρεαλισμός και οικονομία προθέσεων, λόγων και στόχων.
1. Τοπική Αυτοδιοίκηση και Δημοκρατία
Η Τοπική
Αυτοδιοίκηση είναι ο θεσμός εξουσίας που βρίσκεται πιο κοντά στον πολίτη και
επηρεάζει τη ζωή του πιο χειροπιαστά από κάθε άλλη μορφή διοίκησης. Η
δημοκρατική λειτουργία του Δήμου επομένως, αποτελεί και το μέτρο της υγείας του
Δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Όταν οι θεσμοί της Δημοκρατίας λειτουργούν στο κύτταρο,
τον Δήμο, τότε υπάρχει βάσιμη ελπίδα ότι και η κοινωνία στο σύνολό της μπορεί
να είναι δημοκρατική.
Πώς όμως εκφράζεται
η υγιής λειτουργία της Δημοκρατίας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και
ποιοι είναι οι δείκτες;
-
Αντιπροσωπευτικότητα: Θεωρητικά το Δήμο διοικούν αυτοί που πραγματικά θέλει ο
λαός, δηλαδή οι αριστείς της τοπικής κοινωνίας. Προφανώς όσοι τον Δήμο διοικούν, οφείλουν
να είναι δημοτικοί άρχοντες για όλους τους δημότες και όχι για μια ευνοημένη
κάστα.
Τι συνέβαινε στον
Δήμο Π. Φαλήρου τις τελευταίες τέσσερεις δεκαετίες;
Κυριαρχούσαν
εκείνοι οι οποίοι είχαν στα χέρια τους μηχανισμούς κάθε μορφής χειραγώγησης,
παραπλάνησης και δυνατότητας ικανοποίησης «εξυπηρετήσεων». Αυτό που είναι
δικαίωμα όλων γινόταν αντικείμενο συναλλαγής. Εκλέγονταν αυτοί που ήταν
αναγνωρίσιμοι με βάση την ευρύτητα του εκλογικού τους «πελατολογίου» και τη
συμμετοχή τους σε φορείς που μικρότατη σχέση έχουν με το ουσιαστικό και αειφορικό
έργο.
Για το ότι ο Δήμος
δεν βρίσκεται στα χέρια των καταλληλότερων μπορεί κανείς να πεισθεί
παρακολουθώντας τα δημοτικά συμβούλια, τη μη-δράση πλείστων δημοτικών συμβούλων
και το έργο που αυτοί δεν παράγουν. Εκεί ο διάλογος και ο πολιτικός λόγος έχει
προ καιρού παραχωρήσει τη θέση του σε γραφικότητες, ψυχωσικές εξάρσεις ή λεκτικούς
τραμπουκισμούς συγκεκριμένων προσώπων, ενώ η άλλη «εναλλακτική» είναι η σιωπή και
απουσία πολιτικής σκέψης και πρότασης. Η πολιτική παραγωγικότητα αγγίζει
μηδενικά όρια και η πιθανότητα να ανοιχτούν νέοι δρόμοι αποδεικνυόταν
ανύπαρκτη.
Τίθεται λοιπόν
αναπόφευκτα το ερώτημα: Έχουμε το Δημοτικό Συμβούλιο που αξίζει στο Παλαιό
Φάληρο;
Πεποίθησή μας είναι
ότι η πρώτη μας κατάκτηση ευθύς μετά τις εκλογές θα είναι η αναβάθμιση της
ποιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου μέσω της παρουσίας των εκπροσώπων της
κίνησης «ΦΑΛΗΡΟ – ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ» σε αυτό.
- Διαφάνεια
Για να υπάρξει
διαφάνεια είναι απαραίτητο οι πολίτες να γνωρίζουν, να συμμετέχουν σε δίκτυα
πληροφόρησης ή να δέχονται εύκολα, αβίαστα, καθημερινά την πληροφορία για όλα
τα θέματα του Δήμου που τους αφορούν.
Θεμελιώδης δέσμευση
για την κίνηση «ΦΑΛΗΡΟ – ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ» ήταν ήδη από το 2006 η δωρεάν παροχή
σύνδεσης με το Διαδίκτυο για όλους τους Φαληριώτες. Πέραν όλων των άλλων
διευκολύνσεων που θα προσέφερε αυτή η επιλογή, θα έδινε τη δυνατότητα σε μία
υπερσύγχρονη και δυναμική ιστοσελίδα του Δήμου να χρησιμεύσει για την επαφή των
Δημοτών με το Δήμο, θέτοντας κάθε υπεύθυνο στον οποίο τίθεται ένα ερώτημα στη
θέση του κρινόμενου για την ταχύτητα και την ποιότητα ανταπόκρισης στο αίτημα.
Κάθε προϊστάμενος δημοτικής υπηρεσίας, Αντιδήμαρχος, Δημοτικός Σύμβουλος, μπορεί
να έχει τη δική του ηλεκτρονική θυρίδα επικοινωνίας και να κρίνεται όχι από
λόγια που χάνονται στον αέρα, αλλά από τη γραπτή απόκρισή του. Φυσικά κάτι
τέτοιο δεν θα υποκαταστήσει την ανθρώπινη επαφή, όπου και όταν αυτή είναι
απαραίτητη.
Ένα σημαντικό
πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη μας είναι η έλλειψη σταθερής καθημερινής
ενημέρωσης των πολιτών για τα τεκταινόμενα. Σε μία πρώτη φάση το ζήτημα αυτό
μπορεί να απαντηθεί μέσα από τη δημιουργία δημοτικού διαδικτυακού ραδιοφωνικού
σταθμού και δημοτικής διαδικτυακής τηλεόρασης.
Τα υπόλοιπα
διαδικτυακά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter κλπ.) πρέπει να
αξιοποιηθούν και από τον Δήμο για την εγκαθίδρυση μίας αμφίδρομης σχέσης
ενημέρωσης, ανταλλαγής απόψεων και ανάληψης πρωτοβουλιών που φτάνουν μέχρι τον
δημότη όπου και αν βρίσκεται.
Έχετε παρακολουθήσει ποτέ τυπικό απολογισμό
ακόμη και αυτοκριτική δημοτικού άρχοντα; Έχετε ενημερωθεί για (οικονομικές
κυρίως) δράσεις του Δήμου; Γνωρίζετε με ποιους τρόπους γίνονται οι επιλογές
συνεργατών και συμβούλων; Γίνεται γνωστό ποιοι είναι οι προμηθευτές και οι
εργολάβοι του Δήμου και με ποιους τρόπους αναδεικνύονται;
Προτείνουμε τη
θέσπιση δεσμευτικού πλαισίου αρχών δεοντολογίας, ηθικής και διαφάνειας, τόσο
για το Δήμο, όσο και για τους προμηθευτές του, έτσι ώστε και ο Δήμος να
γνωρίζει με ποιους συνεργάζεται και εκείνοι να γνωρίζουν κάτω από ποιους όρους
μπορεί κανείς να συνεργαστεί με τον Δήμο.
Έχετε αναρωτηθεί
πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράγματα εάν με τη δωρεάν παροχή σύνδεσης με το
διαδίκτυο σε κάθε φαληρικό σπίτι, ζητούσατε και παίρνατε άμεσα απαντήσεις από
τους υπεύθυνους για θέματα που σας αφορούν; Άμεση δημοκρατία σημαίνει άμεση
λογοδοσία.
Πρότασή μας είναι
οι προσλήψεις ανθρώπινου δυναμικού να γίνονται μέσω δημόσιων συνεδριάσεων και
με δικαίωμα παρέμβασης των πολιτών. Με άμεση σύγκριση αναγκών του Δήμου και
προσόντων των συμμετεχόντων, ενώ στις αρμόδιες επιτροπές θα προβλέπεται και
ουσιαστική εκπροσώπηση της αντιπολίτευσης.
- Συμμετοχή
Η Τοπική
Αυτοδιοίκηση είναι ένας θεσμός που, όταν λειτουργεί σωστά, γίνεται ευλογία για
την τοπική κοινωνία. Για να λειτουργήσει όμως σωστά ο θεσμός, πρωτίστως θα
πρέπει να λειτουργεί από τους πολίτες, με τους πολίτες για τους πολίτες.
Η συμμετοχή των
πολιτών στα κοινά στον Δήμο Π. Φαλήρου είναι ουσιαστικά ανύπαρκτη και χωρίς
οφέλη για το κοινωνικό σύνολο. Το Π. Φάληρο, με ευθύνη όλων των
μεταπολιτευτικών δημοτικών ηγεσιών, έχει καταλήξει να είναι ένα «υπνωτήριο» με τις δραστηριότητες των δημοτών να εξαντλούνται εκτός του Δήμου, χωρίς
ουσιαστική κοινωνική συμβίωση και χωρίς φαληρική συνείδηση. Η έλλειψη
συμμετοχής όμως δεν οφείλεται τόσο στην αδιαφορία των πολιτών αλλά στην βαθιά
ριζωμένη πίστη τους ότι όσο και αν προσπαθήσουν, η φωνή τους, η άποψή τους και
οι ανάγκες τους δεν θα ακουστούν, πολύ δε περισσότερο δεν θα υλοποιηθούν και άρα κρίνεται
άσκοπο να καταβληθεί η σχετική προσπάθεια.
Η Ιστορία δείχνει
όμως ότι εκεί όπου υπήρξαν ηγεσίες που ενέπνευσαν τους πολίτες και κέρδισαν την
εμπιστοσύνη τους, οι μηχανισμοί λειτούργησαν αυτόματα και είχαμε παραδείγματα
επιτυχιών και βελτιώσεων μέσα από την κοινή δράση. Σε όλες αυτές τις
περιπτώσεις υπήρξε και συμμετοχή για την μαζικοποίηση των χώρων της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης. Η λογική λέει ότι πρώτα έρχεται η επιτυχία και μετά το
ενδιαφέρον. Η πρώτη δική μας επιτυχία θα είναι η αποκατάσταση της σχέσης μεταξύ
αντιπροσώπευσης και αντιπροσωπευομένων.
Η
κοινωνικο-πολιτική περίοδος που διανύουμε προσφέρεται για την αναμέτρηση των
πολιτών και των αρχόντων με τους αξιακούς εαυτούς τους. Οι μεν βελτιώνουν τους
δε και οι δύο αυτοί πόλοι της δημοκρατίας βελτιώνουν τη ζωή.
- Υπευθυνότητα
πολιτών και διοικούντων
Όταν ο πολίτης
συμμετέχει και μέσω της συμμετοχής πετυχαίνει βελτιώσεις στη ζωή του, γίνεται
παράλληλα πιο υπεύθυνος, πιο πειθαρχικός, πιο κοινωνικός. «Πονάει» το έργο που
έχει γίνει και με την δική του συνεισφορά. Δεν ρυπαίνει, δεν καταστρέφει,
αναπτύσσει τις αρετές της κοινωνικότητας και όχι τις ασθένειες της ιδιώτευσης
και της απογοήτευσης.
Είναι καιρός,
λοιπόν, να γίνει κάτι σ’ αυτήν την κατεύθυνση .
Χρειαζόμαστε
ανθρώπους με σκέψεις χωρίς αγκυλώσεις, χωρίς εξαρτήσεις κομματικές ή άλλες, με
ζωντάνια και όραμα, ικανότητα και ψυχολογική αντοχή, με διάθεση να ακούσουν και
να επεξεργαστούν, να σεβαστούν τον πολίτη και βαθιά μέσα τους να πιστεύουν ότι
οι ηγέτες υπάρχουν για να υπηρετούν και
όχι για να (εξ-)υπηρετούνται.
Χρειάζονται
άνθρωποι που έχουν κάνει ήδη την προσωπική τους επανάσταση κόντρα στην
ιδιώτευση.
Τέτοιοι είναι οι
δημότες που στελεχώνουν την κίνηση «ΦΑΛΗΡΟ – ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ» και είναι εξαιρετικά
παρήγορο ότι αυτοοργανώνονται έναντι των προσεχών αυτοδιοικητικών εκλογών,
στοχεύοντας σε μία σταθερή παρουσία στα κοινά του Δήμου. Η μεγαλύτερη συμβολή
μας στα δημοτικά πράγματα είναι ήδη εξασφαλισμένη: Βγάζουμε στην επιφάνεια τα καλύτερα
έμψυχα αποθέματα του Φαλήρου, έτοιμα να αλλάξουν τη ροή της Ιστορίας της πόλης
από την πρώτη στιγμή που θα αναλάβουν ευθύνες στη διοίκηση και πολιτική δράση
στο (αναβαθμισμένο και μόνο από την παρουσία τους) Δημοτικό Συμβούλιο.
Πεποίθησή μας είναι
ότι χρειάζεται ένας «Δήμαρχος – πολίτης», ενσαρκωτής ενός σχεδίου και εμψυχωτής
του Δήμου και των δημοτών.
Ο «Δήμαρχος –
Πολίτης – Εμψυχωτής» βρίσκεται στο επίκεντρο της ανάλυσής μας για την
αντιμετώπιση των κοινωνικών παραμέτρων της οικονομικής κρίσης, αλλά και κάθε
δράσης του Δήμου που χρήζει της συμμετοχής των δημοτών.
Είναι βέβαιο ότι ο
νυν Δήμαρχος με τη στρατογενή διατακτική συμπεριφορά, και οι προκάτοχοί του "Δήμαρχοι της ακινησίας", δεν ανταποκρίθηκαν σε ανάλογους ρόλους.
Ο Δήμαρχος –
Εμψυχωτής είναι ζωντανό δείγμα πολιτικού πολιτισμού και εγγύηση του ειλικρινούς
ενδιαφέροντος του εκλεγέντος για το μέλλον της πόλης, αντί του ενδιαφέροντος
για την ευόδωση προσωπικών στοχεύσεων.
Ο Δήμαρχος –
Εμψυχωτής είναι μία "ένεση ψυχής" σε μία πόλη που έχει απολέσει την περισσότερη
από αυτή που είχε.
2. Οργάνωση των
υπηρεσιών του Δήμου προς το συμφέρον των δημοτών
Θεμελιώδης αρχή που
διαπνέει όλο το φάσμα των ενεργειών μας, είναι η πολύ ταλαιπωρημένη λέξη
«ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ» και η έμπρακτη εφαρμογή της.
Θεωρούμε ότι η ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ
είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για να πάει μπροστά ο Δήμος και να λειτουργεί
με το βέλτιστο τρόπο, στη βάση του κατάλληλου ανθρώπου, στην κατάλληλη θέση. Το
ανθρώπινο δυναμικό (υπάρχον και νεοπροσλαμβανόμενο) είναι ο αποφασιστικός
παράγων για την δημιουργία ενός μηχανισμού αποτελεσματικού και δημιουργικού.
Καμία δημοτική αρχή - και κυρίως η παρούσα - δεν πίστεψε στο έμψυχο δυναμικό
του Φαλήρου, με άλλα λόγια καμία δημοτική αρχή δεν αγάπησε – παρά μόνο
φιλολογικά – τον κόσμο που ζει στην πόλη μας, σκύβοντας πάνω στις ανάγκες του, εξαντλώντας
φαντασία και δυνατότητες για την εξεύρεση λύσεων.
Δεσμευόμαστε για τη
δημιουργία Forum Αξιοποίησης Έμψυχου Δυναμικού Πόλης, με στόχο τον
διάλογο με δημότες που προτίθενται να υποστηρίξουν οικειοθελώς τις ανάγκες που
παρουσιάζονται σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής ζωής και της περιβαλλοντικής
εγρήγορσης. Στη μεγάλη οραματική μας προσπάθεια δεν περισσεύει κανείς πρόθυμος,
με βασική ωστόσο προϋπόθεση τα «καθαρά μάτια» και τα «καθαρά χέρια».
Πόροι του Δήμου
Ταυτόχρονα, όμως,
θα πρέπει να γίνει σημαντική προσπάθεια υπέρβασης των ακαμψιών που δημιουργεί
το θεσμικό πλαίσιο, για μια πιο ευέλικτη και αποτελεσματική χρήση των όποιων πόρων.
Θα πρέπει να
βρεθούν οι πόροι όπου και αν υπάρχουν σε εθνικό ή ευρωπαϊκό επίπεδο. Ο Δήμος
χρειάζεται ένα επεξεργαστήριο σχεδιασμού και εφαρμογής πολιτικής επανδρωμένο με
ειδικούς που θα πληρώνονται για την παραγωγή έργου, καταργώντας την
παράδοση του βολέματος κάποιου ημέτερου σε θέση συμβούλου. Η αποτυχημένη
λειτουργία της Αναπτυξιακής Εταιρείας του Δήμου στο παρελθόν θα πρέπει να γίνει
το προς αποφυγήν παράδειγμα του τι έπρεπε να γίνει και δεν έγινε. Το αυτονόητο
είναι να προΐσταται άνθρωπος με εμπειρία και ικανότητα, που θα επιλεγεί
ανεξαρτήτως πολιτικών αγκυλώσεων, καθώς ο Δήμος δεν ανήκει σε κανένα κόμμα.
Τέτοιο ρόλο θα
μπορούσε να επωμισθεί ένα εναλλακτικό «Επιμελητήριο» Παλαιού Φαλήρου σε
συνεργασία τόσο με τις μεγάλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο Δήμο,
όσο και με τις οικείες επαγγελματικές συλλογικότητες.
Θα εφαρμόζονται
ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ως προς την αποτελεσματικότητα και τον έλεγχο, αλλά
σαφέστατα κοινωνικά κριτήρια ως προς τους στόχους, την κατανομή και τις
αποδόσεις. Δεν είναι μεν απαραίτητο μια δραστηριότητα ή επένδυση να αποφέρει
κέρδη όταν αποτελεί κοινωνικό αγαθό όπως π.χ. οι αστικές συγκοινωνίες, τα parking,
οι δραστηριότητες των σχολείων κλπ. ωστόσο είναι προτιμότερο να την
έχουμε στη διάθεσή μας με κάποιο λογικό κόστος, παρά να μην την έχουμε καθόλου.
Τα σημερινά
Πολιτιστικά Κέντρα των συνοικιών μπορούν να μετεξελιχθούν σε πολυδύναμους χώρους
εξυπηρέτησης δημοτών, δηλ. «μικρά συνοικιακά δημαρχεία» δημιουργώντας
προϋποθέσεις αποκέντρωσης και εγγύτητας του όποιου προβλήματος με την
αντιμετώπισή του. Επικεφαλής θα είναι Αντιδήμαρχος, ο οποίος εκτός των άλλων
αρμοδιοτήτων του θα εποπτεύει την εκτέλεση του δημοτικού έργου στη συγκεκριμένη
συνοικία.
3. Περιβάλλον –
Πράσινο – Αστική ανάπλαση
- Ο Δήμος Παλαιού
Φαλήρου θα πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη σταθερή παρατήρηση της
οικολογικής κατάστασης της πόλης. Η ίδρυση Οικολογικού Παρατηρητηρίου Π.
Φαλήρου, το οποίο θα διαχειρίζονται εγνωσμένης αξιοπιστίας περιβαλλοντικές ΜΚΟ,
με την εποπτεία και τη στήριξη του Δήμου, θα εξασφαλίσει όρους επιστημονικής εξέτασης τοπικών θεμάτων όσο και
υπερτοπικών, όπως η κατάσταση του Φαληρικού Όρμου και του ρέματος της
Πικροδάφνης. Με τον τρόπο αυτό επιφυλάσσεται στο Δήμο μας θέση ενεργού
διατοπικού περιβαλλοντικού πόλου.
Ένας Δήμος που σκέπτεται και δρα ως ενεργός
πολίτης οφείλει να δείχνει εμπιστοσύνη στις ειδικευμένες τοπικές ή υπερτοπικές
κινήσεις πολιτών, αναζητώντας και βρίσκοντας τρόπο σύμπλευσης. Ο Δήμος οφείλει
να μπει στη διαδικασία παρατήρησης της δράσης του από τρίτους φορείς, να
κρίνεται δημόσια για τα περιβαλλοντικά του πεπραγμένα και να υποβάλλει
πιστοποιημένο δημόσιο απολογισμό. Ο Δήμος – Πολίτης που ονειρευόμαστε
επιφυλάσσει χώρο για τις κινήσεις πολιτών, αναμένοντας από αυτές να
λειτουργήσουν ως «Συνήγοροι του Περιβάλλοντος», ελέγχοντας το Δήμο και
παροτρύνοντάς τον για τη λήψη καλύτερων και περισσότερων μέτρων.
Μια δημοτική αρχή που θέλει πραγματικά την
περιβαλλοντική αναβάθμιση της πόλης, θεωρεί τους εξωτερικούς συνηγόρους του
περιβάλλοντος και δικούς του συμπαραστάτες.
Η κλιματική αλλαγή επιβάλλει στο Δήμο να
έχει πολιτικές μείωσης των εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα που οφείλονται
σε δημοτικές λειτουργίες, αλλά και να εμπνεύσει τους δημότες να συστρατευθούν
στην υπόθεση της ελαχιστοποίησης του ανθρακικού αποτυπώματος της πόλης.
Πρέπει να ερευνηθούν δυνατότητες συνδυασμού
περιβαλλοντικών πολιτικών όπως η αντιστάθμιση ρύπων με την επένδυση των
κεφαλαίων που θα εξοικονομούνται, υπέρ της ανάπτυξης ανανεώσιμων πηγών
ενέργειας σε περιοχές όπου οι άνθρωποι στερούνται και αυτού του ηλεκτρικού
ρεύματος.
Επιπλέον έχει έλθει η ώρα να συνδεθεί η
μείωση των δημοτικών τελών στους δημότες ή επιχειρηματίες εκείνους που
αποδεδειγμένα μειώνουν την ενεργειακή τους κατανάλωση.
Ο Δήμος οφείλει να
εφαρμόσει πολιτική βιώσιμης διαχείρισης των απορριμάτων, διασφαλίζοντας την
αποφυγή της καύσης τους. Η καύση δεν είναι συμβατή με τις αρχές της βιώσιμης
ανάπτυξης αφού στη πράξη είναι αντίθετη με την ορθολογική διαχείριση των
απορριμμάτων που περιλαμβάνει την πρόληψη, την κομποστοποίηση του οργανικού
μέρους και την ανακύκλωση. Υποχρεωτική προοπτική μας είναι το μηδενικό
αποτύπωμα αποβλήτων.
Η αστική ανάπλαση
έχει νόημα εάν είναι «πράσινη ανάπλαση», αν αυξάνει σταθερά την έκταση του
πράσινου στην πόλη και αν συνδυάζει τη περιπατητική ή ποδηλατική δραστηριότητα
των δημοτών με ένα πλαίσιο συμβιωτικών χώρων πρασίνου.
Κάθε χώρος που
προσφέρεται για ανάπτυξη πρασίνου πρέπει να αξιοποιηθεί: Δημοτικά οικόπεδα,
μεγάλα πεζοδρόμια, προαύλια σχολείων κλπ., ενώ πρέπει να δοθούν κίνητρα σε
ιδιώτες που διατηρούν αναξιοποίητα οικόπεδα για να εκχωρήσουν στο Δήμο το
δικαίωμα φύτευσής τους.
Παράλληλα πρέπει να
αναβαθμισθεί / αυξηθεί το πράσινο στους ήδη υπάρχοντες χώρους πρασίνου, όπως
και στις γραμμές διέλευσης του τραμ σε συνεργασία με την ΤΡΑΜ Α.Ε. και το
αρμόδιο Υπουργείο.
Στο πλαίσιο αυτό
εντάσσονται έργα ανάπλασης όπως η «Παρα-Αμφιθέας» («Αλέα Σαλβαδόρ Αλιέντε»)
δηλ. ένας πράσινος πεζόδρομος σχεδόν παράλληλος με τη λεωφόρο Αμφιθέας που θα
καλύψει τη σημερινή Οδό Δημοκρατίας από την Αγία Κυριακή και την προέκτασή της
ως το ρέμα της Πικροδάφνης.
Η «Παρα-Αμφιθέας»
μαζί με τη λωρίδα του τραμ και μία ακόμη αλέα από την παραλία ως το ρέμα της
Πικροδάφνης (π.χ. η οδός Τρίτωνος) θα μπορούσαν να βάλουν τρεις πράσινους
άξονες στο χάρτη, με τους οποίους θα ενώνονται σταδιακά και άλλοι μικρότεροι,
δημιουργώντας ένα πλέγμα περιπάτου και κοινωνικής συνεύρεσης.
Ανεξαρτήτως του
γεγονότος ότι οι πράσινες αλέες ευνοούν και τη χρήση του ποδηλάτου, η γενίκευση
της χρήσης του ποδηλάτου αποτελεί επιτακτικό μονόδρομο, αφού η έκταση της πόλης
επιτρέπει τη διάσχισή της με το μέσο αυτό απ’ άκρη σ’ άκρη. Ο ίδιος ο Δήμος
πρέπει παραδειγματικά να γενικεύσει τη χρήση του ποδηλάτου από τις υπηρεσίες
του, αλλά και να δώσει κίνητρα για την επιλογή του ποδηλάτου σε επαγγελματίες
που κινούνται εντός της πόλης (τεχνίτες, κούριερ, διανομείς κλπ.) Θεωρείται δε
αυτονόητο ότι η ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων ή δρόμων φιλικών προς το
ποδήλατο και την ασφαλή στάθμευσή του αποτελούν θεμέλια κάθε σοβαρής
προσπάθειας ενίσχυσης του ποδηλάτου.
Στο πεδίο της
αστικής ανάπλασης, ακόμη και υπό τη διαμορφωθείσα κατάσταση παραχωρήσεων και
αναζήτησης συμπράξεων με ιδιώτες, οι χώροι κατά μήκος του Φαληρικού όρμου
αποτελούν το «φιλέτο» ολόκληρης της Αττικής. Το δε Π. Φάληρο έχει τόσο την
ιστορική υποχρέωση της διαφύλαξης της φαληρικής ακτής, όσο και την αναξιοποίητη
αναπτυξιακή ιδιαιτερότητα του «μπαλκονιού της Αθήνας», το οποίο οι καιροί
επιτάσσουν να είναι «μπαλκόνι πράσινο
πλάι στο γαλάζιο».
Η παρούσα
κυβερνητική στρατηγική για «αθηναϊκή ριβιέρα» από το ΣΕΦ μέχρι το Σούνιο, θα
πρέπει να είναι συμβατή με τη στρατηγική επιδίωξή μας για το «μπαλκόνι της
Αθήνας».
- Θα
πρέπει να σχεδιασθεί η σύνδεση του αστικού ιστού της πόλης με την παραλία. Τα
μέτρα υλοποίησης αυτού του σχεδιασμού περιγράφονται λεπτομερώς στο τεχνικό μας
πρόγραμμα παρακάτω.
- Κατασκευή στο
Δέλτα μεγάλου Μητροπολιτικού (και όχι μινιμαλιστικού) Βοτανικού Κήπου με
υπερτοπικό χαρακτήρα μέσω της ανεύρεσης σχετικών κονδυλίων. Ο ρόλος του θα
είναι διδακτικός, ενώ θα περιλαμβάνει κλειστά θερμοκήπια για τροπικά φυτά και
αξιοποίηση επιτυχημένων μοντέλων του εξωτερικού.
Από καμία
πρωτεύουσα ευρωπαϊκού κράτους δεν λείπει μητροπολιτικός βοτανικός κήπος.
Πρόθεσή μας είναι να προσφέρει το Φάληρο στην πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους
τη δική του.
- Δεν νοείται Δημοτική Αρχή που δεν έχει ως
αμεσότατη προτεραιότητα την αποκατάσταση του ρέματος της Πικροδάφνης. Σχέδια
υπάρχουν να γίνει παράδεισος αστικού περιπάτου, όμως ποτέ δεν υπήρξε η βούληση.
Με δεδομένο ότι μόνο πέριξ του ρέματος υπάρχουν διαθέσιμοι ακόμη χώροι
κοινωνικής συμβίωσης, θα πρέπει να «προκάνουμε» ούτως ώστε να μην ενεργοποιηθεί
το παλαιό σχέδιο για δρόμο ταχείας κυκλοφορίας.
- Ολόκληρη η παραλία του Φαλήρου οφείλει να
ενταχθεί στο σχεδιασμό ενός «μπαλκονιού της Αθήνας» που θα μπορεί ευπρεπώς να
δέχεται τους επισκέπτες του «τουρισμού της μιας ημέρας». Του τουρισμού δηλαδή των
εσωτερικών τουριστών της αθηναϊκής μεγαλούπολης που θα μπορούν να περνάνε μία
ημέρα στο Φάληρο και να επιστρέφουν το βράδυ στο σπίτι τους σε κάποιο άλλο
σημείο της Αθήνας. Η κρίση – δυστυχώς ή ευτυχώς – ευνοεί τέτοιες κατευθύνσεις.
4. Τεχνικό πρόγραμμα
Ένα όνειρο
δεκαετιών των Φαληριωτών μπορεί να μελετηθεί και να υλοποιηθεί αλλάζοντας
τελείως τον χαρακτήρα της πόλης.
Η «βύθιση»
(υπογειοποίηση κατ’ άλλους) της παραλιακής λεωφόρου είναι εφικτή στο πλαίσιο των έργων
(μερικής έστω) πεζοδρόμησης της Αγίου Αλεξάνδρου και της δημιουργίας parking στην
πλατεία του Φλοίσβου.
Ένα τέτοιο έργο θα
ενοποιήσει τον αστικό ιστό με την παραλία δημιουργώντας πεδίο για αύξηση του
πρασίνου πλάι στη θάλασσα, με αποτελέσματα που ίσως δεν μπορούμε να
συνειδητοποιήσουμε από τώρα, αλλά σίγουρα προσφέρουν στο Φάληρο χώρους
περισσότερους κοινωνικής συμβίωσης που τώρα στερείται.
Τα έργα αυτά θα
κλιμακωθούν σε μια ενιαία μελέτη και θα υλοποιηθούν ανάλογα με τους πόρους και
τους χρόνους τμηματικά.
Δεδομένου του
υπερτοπικού χαρακτήρα του έργου, οι πόροι για την εκτέλεσή του μπορούν και
πρέπει να εξευρεθούν εκτός Π. Φαλήρου.
Τα οφέλη από την
«βύθιση» της παραλιακής θα είναι πολλά. Συνοπτικά μπορούμε να πούμε ότι:
α) Θα ενωθεί ο
αστικός ιστός με την παραλία κατόπιν λεπτομερούς μελέτης. Το χαμηλό κόστος της
κατασκευής μπορεί να γίνει εφικτό μέσω του συστήματος «cut and cover».
β) Θα διευκολυνθεί
η ροή των αυτοκινήτων υπογείως.
γ) Θα υπάρξει ήπια
τουριστική ανάπτυξη βάσει συγκεκριμένων κανόνων.
δ) Βελτίωση του
κυκλοφοριακού της πόλης.
ε) Θα συνδυαστεί με
τη μερική πεζοδρόμηση της Αγ. Αλεξάνδρου και την δημιουργία υπόγειου γκαράζ
στην πλατεία Φλοίσβου, καθώς και την πεζοδρόμηση της Αχιλλέως από την παραλία
έως την Αμφιθέας.
- Συγκοινωνιακή
μελέτη για την αποτροπή υπερτοπικών διελεύσεων πλην της παραλιακής, της
Αμφιθέας, της Ελ. Βενιζέλου και της Αχιλλέως. Ασφάλιση της Λ.
Αμφιθέας με μπάρες, εξέταση της πρότασης ΥΠΕΧΩΔΕ για υπόγειες διαβάσεις.
- Μελέτη και
κατασκευή 3 κύριων δρόμων πιλοτικά για την καθιέρωση προδιαγραφών (σχέδια,
προδιαγραφές υλικών και των τεχνικών) για πεζοδρόμια, ρείθρα, φρεάτια ομβρίων,
κατασκευή οδοστρωμάτων (ασφαλτόστρωση ή λιθόστρωση κλπ), πρασιές,
δενδροφύτευση, ώστε να αποτελέσουν πρότυπο για το υπόλοιπο Π. Φάληρο.
- Έλεγχος και
εκτεταμένες επισκευές – αντικαταστάσεις στα δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης,
φωτισμού.
- ΤΡΑΜ – Αύξηση της ταχύτητας και της
συχνότητας σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές και την ΤΡΑΜ Α.Ε.
5. Καθαριότητα –
Υγιεινή & Φιλοζωία
Η καθαριότητα είναι
ως γνωστόν το κύριο βαρόμετρο επιτυχίας ή αποτυχίας μιας δημοτικής αρχής.
Χρησιμοποιώντας τη φαντασία, το παράδειγμα υποδομών άλλων μεγάλων πόλεων της Ελλάδας και
του εξωτερικού, αλλά κυρίως παρατηρώντας από κοντά τα δεδομένα της καθαριότητας
ή της μη-καθαριότητας στην πόλη μας καταλήξαμε στις παρακάτω προτάσεις:
- Διπλασιασμός των
καλαθιών
- Διπλασιασμός της
συχνότητας πλυσίματος των κάδων
- Δημιουργία
Υπηρεσίας Άμεσης Επέμβασης Καθαριότητας
- Γενίκευση της
ανακύκλωσης (χαρτιού, γυαλιού κλπ.)
- Εποχικός
εξειδικευμένος καθαρισμός (π.χ. φύλλα δέντρων το φθινόπωρο)
- Ένταξη της
καθαριότητας στο πλάνο μετεξέλιξης της παλαιάς Δημοτικής Αστυνομίας σε Υπηρεσία
Δημοτικής Δράσης με συμμετοχή εθελοντών δημοτών που θα προκύπτουν από τις
διαδικασίες του Forum Αξιοποίησης Έμψυχου Δυναμικού Πόλης.
- Δημιουργία εξειδικευμένης Ομάδας Καθαρισμού
«Anti-Graffiti» και προστασίας των οδοδεικτών και στύλων από αυτοκόλλητα και
αναρτώμενα διαφημιστικά
- Καμπάνια ευαισθητοποίησης των κατόχων σκύλων,
διαμόρφωση χώρων υγιεινής σκύλων και χαρτογράφησή της
- Διευκόλυνση
κατόχων σκύλων για την αυτό-διακομιδή των περιττωμάτων μέσω της διανομής
ανακυκλώσιμων δωρεάν εργαλείων μιας χρήσεως από συγκεκριμένα δημοτικά
self-service «περίπτερα» διανομής
- Τακτική
διαβούλευση με τις φιλοζωικές οργανώσεις της πόλης για τη χάραξη πολιτικής και
την ενεργοποίηση των φιλόζωων
- Εξειδίκευση των πολιτικών καθαριότητας για
κατοικίδια με βάση τις ιδιαιτερότητές τους (Δεν είναι ίδια η αντιμετώπιση του
σκύλου και της γάτας)
- Πλήρης ανάληψη
από το Δήμο της ευθύνης μυο-προστασίας των δημόσιων χώρων
- Αγορά νέων
μηχανικών συστημάτων προσαρμοσμένων στις ανάγκες της πόλης με βάση τη διεθνή
εμπειρία
- Σύγχρονη
διαχείριση και διαρκής εκπαίδευση όλου του προσωπικού, ώστε να υπάρχει
αποτελεσματική συντήρηση και καθαρισμός των μέσων.
- Διαρκείς επισκευές στις υποδομές και την
πόλη.
- Εισαγωγή του «Βαρόμετρου Καθαριότητας» με συνεχείς διαδικτυακές έρευνες γνώμης
για το βαθμό ικανοποίησης των πολιτών.
- Καθαρισμός (τη νύχτα) των δρόμων μεγάλης
κυκλοφορίας και υψηλής ρύπανσης για λόγους υγιεινής [λάστιχο, αμίαντος,
στερεοποιημένο καυσαέριο, ρυπογόνες και μολυσματικές δραστηριότητες (κλινικές
κλπ)].
- Αναβάθμιση των
ποιοτικών χαρακτηριστικών της εργασίας των υπαλλήλων καθαριότητας για την έμπρακτη αναγνώριση του ανθυγιεινού χαρακτήρα του επαγγέλματος.
Αξίζει να
υπογραμμίσουμε ότι εξέχουσα προσπάθεια θα καταβληθεί για την καθαριότητα των
συνοικιών του Φαλήρου, καθώς – έχει παρατηρηθεί ότι – η καθαριότητα στο Φάληρο
βρίσκεται σε συνάρτηση με τη συνοικία για την οποία μιλάμε, πράγμα ανεπίτρεπτο
για μία δημοκρατική δημοτική αρχή.
6. Κοινωνική
Πολιτική & Δικαιώματα – Πρόνοια – Υγεία- Στήριξη της Γυναίκας
Αν η Τοπική
Αυτοδιοίκηση αποτελεί το κύτταρο του κοινωνικού κράτους, τότε ας κάνουμε το κύτταρο
αυτό υγιές και αποτελεσματικό. Μπορούμε να κάνουμε αρκετά, τα μέσα υπάρχουν,
αρκεί να υπάρχει χρηστή διαχείρισή τους.
Ο Δήμος υποχρεούται
να κατευθύνει τη δράση του προς τη διασφάλιση του ότι κάθε πολίτης, δημότης,
κάτοικος του Φαλήρου θα πρέπει να ζει με αξιοπρέπεια οποιαδήποτε και αν είναι η
οικονομική, κοινωνική, εθνοτική ή φυλετική ή μορφωτική του θέση στην κοινωνία.
Ακόμη, θα λέγαμε οποιαδήποτε και αν είναι η ηλικία του ή οι αναπηρίες που
επιβαρύνουν την υγεία του. Επιπλέον θα πρέπει να γίνεται αισθητή η παρουσία και
η αρωγή του Δήμου για την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Για μας αυτά δεν είναι
απλώς δεσμεύσεις αλλά ειλικρινείς πολιτικές πεποιθήσεις.
Η πόλη του Παλαιού
Φαλήρου με πνεύμα σεβασμού προς τα ανθρώπινα και κοινωνικά δικαιώματα όλων των
ατόμων που τη συναπαρτίζουν, θα αναπτύξει όλους τους μηχανισμούς και τα μέσα
που του δίνει το θεσμικό πλαίσιο και οι κινήσεις πολιτών, για να υπηρετήσει το
όραμα μίας ανοιχτής και αλληλέγγυας πολυπολιτισμικής κοινωνίας.
Καμία σοβαρή λύση
μακράς πνοής δεν μπορεί όμως να προκύψει χωρίς τη συμμετοχή των ενεργών
δημοτών. Έτσι στην ήδη αξιέπαινη αυτοπροσφορά όσων συμπολιτών μας θέτουν
εαυτούς στη διάθεση του συνόλου, θα θέλαμε να προσθέσουμε το κίνητρο της τιμής ένεκεν απάλειψης της υποχρέωσης της
καταβολής δημοτικών τελών από τους συνδημότες μας εκείνους που σταθερά και
διαπιστωμένα δρουν υπέρ του συνόλου.
Στο πλαίσιο της επεξεργασίας και εφαρμογής
δημοτικής πολιτικής και σε άμεση Σύνδεση με Αντιδημαρχία Κοινωνικής
Υποστήριξης, θα πρέπει να αναλύονται τα κοινωνικά δεδομένα, να δημοσιοποιούνται
και να αξιοποιούνται από τους ειδικούς συμβούλους του Δήμου. Τα δε συμπεράσματα
θα αποτελούν άξονες δράσης του Δήμου, αλλά και δείκτες επιτυχημένης ή μη
εφαρμογής στους δημόσιους απολογισμούς του Δήμου.
- Μέριμνα για τους
ηλικιωμένους – Οργάνωση της φροντίδας
Εκτός από αναγκαίο,
είναι και δυνατόν οι ηλικιωμένοι άνθρωποι να συμμετέχουν ενεργά στη δημοτική ζωή. Οι
ηλικιωμένοι και τα παιδιά κατέχουν κεντρική θέση ανάμεσα στις προτεραιότητες
της κίνησής μας. Επιπλέον θεωρούμε ότι πολλές φορές η δραστηριοποίηση
ηλικιωμένων εθελοντών ενεργών πολιτών μπορεί να καλύπτει κρίσιμες ανάγκες
εποπτείας του παιδιού σε χώρους ευθύνης του Δήμου.
Στόχος μας η
αποφυγή της ιδρυματοποίησης των διαφόρων κοινωνικών δράσεων. Αυτό είναι εφικτό
με την συμμετοχή, την αυτοοργάνωση και την διαχείριση των μέσων από τους ίδιους
τους ενδιαφερόμενους. Στόχος μας είναι επίσης ο συντονισμός και η έξυπνη
ανάμιξη γιατρών, δημοτικών ιατρείων, κοινωνικών λειτουργών. Επίσης η
συστηματική καταγραφή των ανθρώπων με ανάγκες, οι προληπτικοί ιατρικοί και
οδοντιατρικοί έλεγχοι με συμμετοχή και δράση από τους ίδιους του ηλικιωμένους.
Σε τελευταία ανάλυση, είναι και οικονομικότερο.
Βρεφονηπιακοί
σταθμοί – Δημοτικά σχολεία.
Στην σύγχρονη
κοινωνία η γυναίκα καλείται να παίξει έναν πολύ δύσκολο και πολύπλοκο ρόλο.
Πρέπει να είναι επιτυχημένη εργαζόμενη αλλά ταυτόχρονα και στοργική μάνα. Η
μητρότητα είναι μια – περισσότερο από άλλοτε – δύσκολη υπόθεση στις μέρες μας. Η
αλήθεια είναι ότι πουθενά στον κόσμο δεν έχει λυθεί ικανοποιητικά το πρόβλημα
της στήριξης της μητρότητας.
Αν η γυναίκα είναι
το ανθεκτικότερο ον, γιατί αυτό απαιτεί η φύση, η Τοπική Αυτοδιοίκηση μπορεί να
βοηθήσει ώστε η μητρότητα να είναι λιγότερο ταλαιπωρία και περισσότερο χαρά, για
την εργαζόμενη μητέρα.
- Περισσότεροι και καλύτεροι βρεφονηπιακοί
σταθμοί, παρακολουθούμενοι από ειδικούς.
- Μεγαλύτερη διάρκεια φύλαξης των βρεφών.
- Φύλαξη των μαθητών των Δημοτικών σχολείων
μετά το πέρας των μαθημάτων με αθλητικές, πολιτιστικές και άλλες δράσεις.
Μελέτη στο σχολείο.
- Φύλαξη των σχολείων και βρεφονηπιακών
σταθμών από υπαλλήλους της Υπηρεσίας Δημοτικής Δράσης. Μελέτη του θέματος για την
υλοποίησή του.
Με δεδομένη την
έλλειψη ανθρώπινων και οικονομικών πόρων της εποχής, θα χρειαστεί αναπόφευκτα η
προσφυγή στον εθελοντισμό των δημοτών που θα προτείνονται μέσω του Forum Αξιοποίησης
Έμψυχου Δυναμικού Πόλης.
ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ
ΑΝΑΓΚΕΣ
Πρέπει να
προβλέπεται σε κάθε έργο του Δήμου πρόσθετη φροντίδα διευκόλυνσης της πρόσβασης
και λειτουργίας υπέρ των ατόμων με ειδικές ανάγκες στους δημόσιους χώρους,
υπαίθριους και κλειστούς. Πρόβλεψη
διευκόλυνσης – προτεραιότητας των ατόμων αυτών για την συμμετοχή τους
στις δράσεις του Δήμου. Η άποψη ενός ατόμου με ειδικές ανάγκες μετράει το ίδιο
όπως και των υπολοίπων. Αυτό είναι μια ουσιαστικότατη έκφανση της λειτουργίας
της Δημοκρατίας.
ΥΓΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Η κίνηση «ΦΑΛΗΡΟ –
ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ» μελετά τη δυνατότητα υλοποίησης της ιατρικής περίθαλψης ή νοσηλείας στο σπίτι όλων των
δημοτών όπου υπάρχει πρόβλημα, ανεξάρτητα από το επίπεδο ασφάλισής τους.
Πρόκειται για εγχείρημα που θα συναντήσει πολλά προβλήματα και αντιστάσεις,
αλλά αποτελεί για μας βασική προτεραιότητα για την δημιουργία ενός κελύφους
προστασίας απαραίτητης βάσης για όλα τα υπόλοιπα σε μια πολιτισμένη κοινωνία.
Στο σημείο αυτό το
μόνο που έχουμε να πούμε είναι ότι στο Π. Φάληρο δεν υπάρχει πρακτικά η
δυνατότητα να προωθηθεί γρήγορα και αποτελεσματικά ένα οποιοδήποτε περιστατικό
(ατύχημα, παθολογικό κλπ), διότι στο πλαίσιο του Δήμου υπάρχουν μόνο δύο
ιδιωτικές κλινικές με το συγκεκριμένο κόστος παρά την εκπτωτική κάρτα που
χορηγήθηκε κάποτε προς δημότες.
Η έντονη ανασφάλεια
και η ανησυχία του πληθυσμού σχετικά με το πρόβλημα αυτό, θα μπορούσε να
απαντηθεί μέσω της ύπαρξης Δημοτικού Ιατρείου με 24ωρη βάρδια ιατρού. Και σε
αυτό το σημείο αποδεικνύεται απολύτως χρηστική η ύπαρξη Υπηρεσίας Δημοτικής Δράσης με 24ωρη Κοινωνικής Παρέμβασης με τη στήριξη εθελοντών του
κλάδου των ιατρικών επαγγελμάτων.
Πρέπει να
υποστηριχθεί η σχολική υγιεινή με τη συμμετοχή και τον έλεγχο των άμεσα
ενδιαφερομένων (γονέων, Τ.Α., εκπαιδευτικών, εργαζόμενων υγειονομικών). Επίσης
να υπάρξει ουσιαστική προληπτική εξέταση των μαθητών και των εκπαιδευτικών, διαφώτιση
μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.
Σε όλα τα υπάρχοντα
συστήματα και υποδομές, η ειδοποιός διαφορά έγκειται στην αποτελεσματική
λειτουργία, τον έλεγχο, την συντήρηση και την αντοχή στον χρόνο, ώστε να
αποδίδει αυτό για το οποίο σχεδιάστηκε.
Ναρκωτικά – AIDS:
Επαφή και ενημέρωση
από τον ΟΚΑΝΑ, τους αρμόδιους ιατρικούς φορείς και τις ΜΚΟ.
Εξάντληση των
δυνατοτήτων που παρέχει το θεσμικό και νομικό πλαίσιο για παρέμβαση του Δήμου προς βοήθεια των
πασχόντων αλλά και για την ενημέρωση μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών. Πρόκειται
για ένα εξαιρετικά δύσκολο και πολύπλοκο πρόβλημα και εάν ο Δήμος επιτύχει έστω
να συμβάλει, τότε θα έχει παίξει θετικά το ρόλο του.
7. Ασφάλεια της
πόλης
Οι καιροί έχουν
αλλάξει, οι συνθήκες έχουν αλλάξει, η σύνθεση του πληθυσμού της πόλης έχει
αλλάξει, οι άνθρωποι έχουν αλλάξει, οι ρυθμοί έχουν επιταχυνθεί και οι
ισορροπίες σε μεγάλο βαθμό χάνονται. Αποτέλεσμα η κατακόρυφη αύξηση του
εγκλήματος και μάλιστα του οργανωμένου εγκλήματος που απειλεί άμεσα και συνεχώς
την ζωή, την ύπαρξη, την περιουσία και την ηρεμία των πολιτών.
Η αστυνόμευση του
οργανωμένου εγκλήματος είναι μάλλον αναποτελεσματική, ενώ η αστυνόμευση των
ελευθεριών γεννά πάντα ερωτηματικά. Εδώ φαίνεται καθαρά ότι το γνωστό
ψευδοδίλημμα "ασφάλεια ή ελευθερία" δεν υπάρχει. Δεν έχουμε ούτε αρκετή ασφάλεια
εκεί που πρέπει, ούτε αρκετή ελευθερία επίσης εκεί που θα έπρεπε.
Η Δημοτική αρχή
μπορεί ίσως να κάνει λίγα πράγματα εντός του θεσμικού πλαισίου.
Όμως η
προγραμματιζόμενη από την κίνηση «ΦΑΛΗΡΟ – ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ» μετεξέλιξη του αντικειμένου της παλαιάς Δημοτικής
Αστυνομίας σε Υπηρεσία Δημοτικής Δράσης και παρέμβασης, υποστηριζόμενης από
εκπαιδευμένους εθελοντές δημότες, επιλεγμένους βάσει προσόντων και συνέντευξης,
μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα στην αντιμετώπιση της ορθολογικής επόπτευσης και
αναφοράς.
Η επεξεργασία
εναλλακτικών λύσεων μπορεί να προκύψει τόσο μέσα από τις δυνατότητες που δίνει
ή δεν απαγορεύει το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο ή ακόμη και μέσα από τη
διεύρυνση του νομικού πλαισίου μέσα από τη δράση του Δήμου σε αυτή την
κατεύθυνση, κατά μόνας ή σε συνδυασμό με τις ενώσεις Δήμων.
8. Πολιτισμός
Το Παλαιό Φάληρο,
πόλη με ιστορία και με επώνυμους κατοίκους που έχουν προσφέρει τα μάλα στον
πολιτισμό, έχει την υποχρέωση να προάγει και να υπηρετεί την παραγωγή
πολιτισμού μέσα από θεσμούς, δρώμενα και αποκλειστικές παραγωγές τουλάχιστον
εθνικής εμβέλειας.
Οι δυνάμεις του πολιτισμού στην πόλη του Π. Φαλήρου υπήρξαν μεγάλες. Αυτή όμως η παραδοχή απηχούσε
το ανθρώπινο δυναμικό και την παράδοση. Στην πόλη κατοικούσαν σημαντικές
προσωπικότητες της Τέχνης με πανελλήνια προσφορά, αρκετές από τις οποίες
εκδήμησαν. Όμως, από πλευράς Τοπικής
Αυτοδιοίκησης τα πράγματα είναι τραγικά. Δεν έχει δημιουργηθεί επί σειρά δεκαετιών
το πλαίσιο που θα επέτρεπε σ’ αυτό το δυναμικό να λειτουργήσει, να ανθίσει και
τελικά να προσφέρει στους πολίτες αυτό που μπορεί.
Τα χρήματα που
διατίθενται για τον πολιτισμό από τον προϋπολογισμό του Δήμου είναι μια αστειότητα.
Είναι φανερό ότι για την Δημοτική Αρχή η παραγωγή πολιτισμού δεν είναι ούτε
ανάγκη ούτε προτεραιότητα. Έτσι ο «πολυχώρος» του Δημαρχείου έχει αναχθεί σε χώρο αναπαραγωγής μικροπολιτιστικών
δραστηριοτήτων.
Ήδη γίνεται όλο και
ευρύτερα αποδεκτό το γεγονός ότι ο πολιτισμός δεν είναι ή δεν είναι μόνον θεατρικές
παραστάσεις, συναυλίες κ.α. και μάλιστα από περιοδεύοντες θιάσους ή
συγκροτήματα που επιδοτούνταν κατά το παρελθόν από την εκάστοτε κυβέρνηση για
να προσφέρουν μέτριας ποιότητας εκδηλώσεις σε «ημέτερους Δήμους».
Ο Δήμος στον τομέα
αυτό, σε τοπική και υπερτοπική κλίμακα, μπορεί να σημειώσει επιτυχίες, με βάση
το όραμα και τη διάθεση για δουλειά.
Ο Δήμος μπορεί να
δημιουργήσει ένα πραγματικό πολιτιστικό κίνημα, εμπιστευόμενος τους πολίτες και
παραδίδοντας την χρήση και διαχείριση των υποδομών του, των πνευματικών κέντρων
στις πολιτιστικές ομάδες που υπάρχουν και θα δημιουργηθούν, αναθέτοντάς τους
ταυτόχρονα και τον ρόλο του συμβούλου του στον τομέα αυτό.
Για την υλοποίηση
των θέσεών μας αυτών προωθούμε:
- Τη δημιουργία του
«ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ» με ευθύνη του Δημάρχου και τη συμμετοχή εθελοντών
πολιτών. Ο Φορέας αυτός θα αποτελέσει τον οργανωτή, τον εμπνευστή, τον
αναζητητή πόρων, τον ελεγκτή και θα καθορίζει τις πολιτιστικές προτεραιότητες
στον Δήμο.
Διευθυντής του
Συμβουλίου θα είναι προσωπικότητα πρώτου μεγέθους, με εμπειρία στη διαχείριση
πολιτιστικών θεσμών σε επαγγελματική βάση, ώστε να υπάρξει πραγματικό
ενδιαφέρον.
Το Συμβούλιο θα
προγραμματίζει, θα αναπτύσσει και θα υλοποιεί όλες τις πολιτιστικές δράσεις επιπέδου.
- Την κατασκευή σε πρώτη φάση υπαίθριων
θεάτρων πολλαπλών χρήσεων σε κάθε συνοικία του Φαλήρου.
- Την ανάπτυξη μουσικών δραστηριοτήτων με την
ίδρυση Δημοτικού Ωδείου και την οργάνωση μουσικών εκδηλώσεων κάθε μορφής από
την παραδοσιακή μουσική των κοινωνικών ομάδων που απαρτίζουν τον πληθυσμό του Π. Φαλήρου
μέχρι τα πιο σύγχρονα ρεύματα.
- Την ίδρυση Θεατρικού Εργαστηρίου
- Οργάνωση εκθέσεων εικαστικών έργων στους
χώρους του νέου Δημοτικού Μεγάρου αλλά και σε άλλους χώρους που ανήκουν στον
Δήμο.
- Αρωγή σε ομάδες κατοίκων του Π. Φαλήρου με
ιδιαίτερη καταγωγή για την μελέτη της ιστορίας, των εθίμων και του πολιτισμού
τους. Π.χ. θα μπορούσε να διοργανώνεται σε ετήσια βάση στο Φάληρο «Πανελλήνιο
Φεστιβάλ Κωνσταντινουπολιτών».
- Με δεδομένο ότι το Φάληρο υπήρξε το πρώτο
ελληνικό έδαφος που πάτησε ο Άγιος Παύλος κατά την αποστολική πορεία του, θα
έπρεπε – σε συνεννόηση με τις αρμόδιες εκκλησιαστικές αρχές – να διοργανώνεται
κάθε χρόνο στο Κλειστό Ολυμπιακό Γυμναστήριο (Τάε-κβον-Ντο) στις 29 Ιουνίου διεθνές διαχριστιανικό
συλλείτουργο «αγάπης και συναδέλφωσης» των λαών και των ανθρώπων στο πνεύμα της
διδασκαλίας του Παύλου.
- Πρόθεσή μας είναι να μελετήσουμε και σε εύθετο
χρόνο να διεκδικήσουμε στο όνομα του Παλαιού Φαλήρου, όλες εκείνες τις διεθνείς
διοργανώσεις που οι υποδομές που έχει η φαληρική ακτή και οι όμορες περιοχές
μπορούν να υποστηρίξουν
- Στην ανάδειξη του αρχιτεκτονικού χαρακτήρα
του Φαλήρου του 21ου αιώνα εντάσσουμε μεσομακροπρόθεσμα την οικοδόμηση
πολυδύναμου χώρου θεαμάτων «Κυμάτων Μέλαθρον» σε χώρο της παραλίας του Μπάτη,
με σκηνή που θα επιτρέπει την παραγωγή οποιουδήποτε θεάματος με φόντο το
Φαληρικό Όρμο, ο οποίος θα είναι ορατός μέσα από γυάλινα τοιχώματα.
- Τέλος θα
προσπαθήσουμε να διασώσουμε την οπτικοακουστική απεικόνιση της ζωής στο Φάληρο
με την ίδρυση ενός τεχνολογικά πρωτοποριακού «Μουσείου της Ζωής στο Φάληρο» που θα καταγράφει, θα αρχειοθετεί
και θα αξιοποιεί όλα εκείνα που αποτελούν τη ζωή και την Ιστορία της Πόλης μας.
Πρόθεσή μας είναι να μην φεύγουν και χάνονται τα πρόσωπα και το έργο τους.
Θέλουμε να διατηρηθεί για το διηνεκές η παρουσία, η φωνή, το έργο τους και εντέλει
η ζωή τους στο Φάληρο. Φτάνει μόνο να σκεφτούμε ότι στην πόλη δεν έχει μείνει
σχεδόν τίποτα από τις μεγάλες προσωπικότητες που την κατοίκησαν, για να
κατανοήσουμε το βαθμό ιστορικού στοιχήματος που αποτελεί για τον Δήμο το «Μουσείο της Ζωής».
9. Αθλητισμός
Στους διάφορους
συλλόγους που δρουν στα όρια του Δήμου Π. Φαλήρου αθλούνται συστηματικά μερικές
χιλιάδες παιδιών, εφήβων και νέων.
Η πορεία των
τελευταίων ετών μας έχει δείξει ότι στον τομέα της ανθρώπινης προσπάθειας των
αθλητών μας, γενικώς πάμε καλά. Στον τομέα της υποστήριξης των σωματείων όμως υπάρχει
έλλειψη σχεδιασμού, πολιτικής αλλά και αισθητηρίου, πράγμα που καταδικάζει τις
ομάδες μας να μη μπορούν να αναρριχηθούν σε υψηλό εθνικό επίπεδο. Κορυφαία
ιστορικά παραδείγματα η άνοδος της
Ανδρικής Ομάδας Μπάσκετ του ΑΟΠΦ το 2003 στην Α1 Εθνική Κατηγορία και ο
αυθυποβιβασμός της στην Α2, καθώς και η μη-συμμετοχή της ομάδας πόλο στους
αγώνες ευρωπαϊκού κυπέλλου, αφού η Δημοτική Αρχή δεν θέλησε να «βάλει πλάτη»
για να γίνουν τα δύο όνειρα πραγματικότητα.
Το δε κλειστό
γήπεδο που έταζε εδώ και χρόνια ο νυν Δήμαρχος ξεκίνησε μεν με δέκα χρόνια
καθυστέρηση, αλλά ανταποκρίνεται περισσότερο στο ρόλο κλειστού γυμναστηρίου
μικρής πόλεως, παρά σε αθλητική σάλα που ανταποκρίνεται στο ρόλο που
επιφυλάσσει ένας φιλόδοξος δήμος για τον εαυτό του μέσα στις επόμενες
δεκαετίες.
Προτεραιότητες στον τομέα του Αθλητισμού είναι:
- Η βελτίωση των υποδομών που υπάρχουν.
- Διαβούλευση με τα σωματεία για την
κατάρτιση ενιαίας αθλητικής στρατηγικής και ενοποιήσεως σωματείων βάσει
κινήτρων εκεί που υπάρχει δυνατότητα.
- Η άμεση προώθηση κατασκευής μικρότερων
κλειστών στις συνοικίες
- Η λελογισμένη χρηματοδότηση
των σωματείων με παράλληλο έλεγχο των σχετικών δαπανών.
- Η παράδοση αθλητικών χώρων στους πολίτες
που θέλουν να αθληθούν ερασιτεχνικά και η βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών.
- Η υποστήριξη από το Δήμο της
προσπάθειας εξεύρεσης ικανών χορηγών για τα σωματεία.
10. Η αγορά και η ανάπτυξή της
Η αγορά του Π.
Φαλήρου (και) λόγω της οικονομικής συγκυρίας αντιμετωπίζει μεγάλες δυσχέρειες.
Είναι αταλάντευτη η
πεποίθησή μας ότι ο Δήμος πρέπει να αποκτήσει σαφή πολιτική για να κάνει
περισσότερο ελκυστικά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει η αγορά της
πόλης μας. Υπαγορεύεται από την ανάγκη συνειδητοποίησης των Φαληριωτών γύρω από
το ότι έχουν καθήκον να στηρίξουν την πόλη τους, αλλά και από την αυτονόητη
παραδοχή ότι και η πόλη τους, ως ζωντανός οργανισμός, πρέπει να τους κάνει τη
ζωή πιο εύκολη.
Δεν θεωρούμε ότι με
το να τοποθετηθούν πινακίδες παραίνεσης για προτίμηση της αγοράς του Φαλήρου
από τους Φαληριώτες, όπως συμβαίνει και σε άλλους Δήμους, θα λυθεί το πρόβλημα.
Πολλώ δε μάλλον που το πρόβλημα στο Φάληρο είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο
άλλων Δήμων. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Εκτός από συγκεκριμένες
κατηγορίες εμπορίου όπως τα τρόφιμα, ή υπηρεσίες όπως αυτές της επιδιόρθωσης
οικιακών βλαβών ή ακόμα και της απολύτως απαραίτητης προσφυγής στον πλησιέστερο
γιατρό, οι δημότες καλύπτουν τις ανάγκες τους προσφεύγοντας σε άλλους Δήμους,
επικαλούμενοι πολλές φορές τη δικαιολογία ότι η αγορά του Φαλήρου είναι, συν
τοις άλλοις, ακριβή.
Φυσικά η μόνη
διέξοδος δεν ήταν, ούτε αναμένεται να είναι η ανάπτυξη των καταστημάτων μεγάλων αλυσίδων εντός του
Φαλήρου, προκειμένου να κρατήσουμε τους Φαληριώτες στο Φάληρο. Κάτι τέτοιο θα
απέβαινε σε βάρος της προσωπικής ανθρώπινης σχέσης με τους ανθρώπους της αγοράς
της πόλης και θα αύξανε αντίστοιχα τον απρόσωπο χαρακτήρα των ανθρώπινων
σχέσεων. Η συνειδητοποίηση που επιζητούμε για το κοινό καλό περνάει από τη
γνωριμία και την κοινωνική συμβίωση. Η προσωπική σχέση εμπιστοσύνης με τον
επαγγελματία της περιοχής μου, είναι αυτή που θα με κρατήσει «πιστό» σε αυτόν,
αλλά θα δημιουργήσει και τις προϋποθέσεις αμοιβαίας ανταπόδοσης της
εμπιστοσύνης με παροχή άψογων υπηρεσιών, σε συνθήκες που ξεπερνούν την απλή
σχέση επαγγελματία – πελάτη.
Μία συγκεκριμένη
πολιτική όμως απαιτεί συγκεκριμένο πρόγραμμα και ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα
απαιτεί συγκεκριμένες προτάσεις. Η πολιτική στρατηγική, το πρόγραμμα και οι
προτάσεις, είναι τα στοιχεία στα οποία υπερέχει η Δημοτική Κίνηση «ΦΑΛΗΡΟ –
ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ».
Σχεδιάζουμε λοιπόν:
Τη χορήγηση της
εκπτωτικής κάρτας «ΦΑΛΗΡΟ-ΚΑΡΤΑ» σε όλους τους δημότες με εκπτωτικές παροχές
από 10% και άνω από όλους τους συμβεβλημένους παροχείς υπηρεσιών ή εμπόρους.
«ΑΓΟΡΟ-ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ»
του Φαλήρου που θα προκύπτει από διαδικτυακές έρευνες γνώμης και θα
καταδεικνύει τις δυνατότητες της φαληρικής αγοράς σε σχέση με τις ανάγκες του
Φαληριώτη, δίνοντας τη δυνατότητα για στοχευμένες
καμπάνιες ενημέρωσης και συνειδητοποίησης των καταναλωτών σχετικά με τα
πλεονεκτήματα της αγοραστικής δραστηριότητας στην πόλη μας.
Διαφημιστική
σύνδεση της αγοράς με τις κοινωνικές, πολιτιστικές και αθλητικές ανάγκες της
πόλης μέσω του θεσμού της χορηγίας, στη βάση δραστηριοτήτων που μπορούν να
πιστοποιούνται από το Δήμο για την εγγύηση της σοβαρότητάς τους και δημόσια
επιβράβευση των χορηγών.
Ανάπτυξη των αγορών
των συνοικιών σε συνεργασία με τις συνοικιακές ενώσεις κατοίκων.
Ανάδειξη του τραμ
σε ενοποιητικό στοιχείο των αγορών του Δήμου.
Επιπλέον:
Στατιστικά έχει
αποδειχθεί ότι στις πόλεις όπου δημιουργήθηκαν, μέσα και γύρω από τον εμπορικό
ιστό, πεζόδρομοι αυξήθηκε κάθετα ο τζίρος των καταστημάτων.
Εμείς, σε συνδυασμό
με το τεχνικό μας πρόγραμμα, θα βοηθήσουμε ώστε να δημιουργηθούν χώροι –
περιοχές στην αγορά ελκυστικές για τους καταναλωτές ώστε και η επισκεψιμότητα
να είναι πιο εύκολη αλλά και οι δραστηριότητες ψυχαγωγίας να συνδυάζονται με την
λειτουργία των καταστημάτων.
Πεζόδρομοι –
parking – χώροι αναψυχής – καθαριότητα θα είναι οι υποδομές που θα βοηθήσουν
την αγορά να αναπτυχθεί και οι δημότες να μην αγοράζουν από άλλες περιοχές.
Σε συνεργασία με
τους επαγγελματίες και τους φορείς μπορούμε να δημιουργήσουμε μια «νέα» αγορά.
11. Στάθμευση & πεζοδρομήσεις
α) Θα προβούμε σε ενδελεχή κυκλοφοριακή μελέτη ολόκληρης της πόλης του Π. Φαλήρου κατόπιν
προκήρυξης πανελλήνιου διαγωνισμού.
Στόχος της μελέτης
αυτής θα είναι κυρίως η συλλογή στοιχείων σχετικά με τον κυκλοφοριακό
φόρτο κάθε δρόμου, κεντρικού ή μη, ώστε να υπάρξει πλήρης εικόνα. Επίσης, η μελέτη θα καταλήγει σε προτάσεις
για τη βελτίωση της κυκλοφορίας συνολικά.
Θα διερευνηθεί η
δυνατότητα συνεργασίας με όμορους Δήμους για την εκπόνηση της μελέτης αυτής έτσι ώστε να έχει πιο ολοκληρωμένη και αποτελεσματική μορφή.
Από τη συλλογή των στοιχείων αυτών δεν μπορεί παρά να προκύψουν πολύ ενδιαφέρουσες
διαπιστώσεις.
β) Σε όλους τους
δρόμους για τους οποίους θα έχουμε στοιχεία μικρής ή πολύ μικρής κυκλοφορίας θα
γίνει μελέτη πεζοδρομήσεων, η οποία θα προβλέπει την δημιουργία μοντέλου που θα
περιλαμβάνει την κατασκευή ευέλικτης μορφής πεζόδρομου με θέσεις στάθμευσης για
τους κατοίκους της περιοχής, πρόσβαση στα υπάρχοντα κτίρια και τα αντίστοιχα
parking, προτυποποίηση (δημιουργία προτύπων και κανόνων) για την μορφή και τον
τρόπο κατασκευής πεζοδρομίων, ρείθρων, φρεατίων και χώρων πρασίνου.
Θα εκτιμηθεί ο
βαθμός του επείγοντος και αναγκαιότητας κατασκευής του κάθε πεζόδρομου και
parking ξεχωριστά και θα εκπονείται πρόγραμμα που θα ορίζει τις προτεραιότητες
βάσει των οικονομικών δυνατοτήτων. Το συνολικό σχέδιο όμως θα είναι εκεί και θα
καθοδηγεί οργανωμένα τις εργασίες.
Στο σημείο αυτό θα
πρέπει να σημειωθεί ότι πρόκειται για έργα μικρού ή μέσου κόστους και επομένως
εφικτό να αρχίσουν οι εργασίες σχετικά γρήγορα.
γ) Εφόσον
διαπιστωθεί ότι η κυκλοφορία της Αγίου Αλεξάνδρου και σε δεύτερη φάση της Αγ.
Βαρβάρας μπορεί με άνεση να απορροφηθεί χωρίς προβλήματα από τις παράλληλες
οδούς, τότε θα εκπονηθεί συνολική αρχιτεκτονική μελέτη για ενδεχόμενη πεζοδρόμηση
αυτών και κάποιων οδών που τις τέμνουν. Θα εκτελεστεί και εδώ το μοντέλο
πεζοδρόμησης που περιγράφεται παραπάνω. Βεβαίως, θα προβλέπεται η διατήρηση
εγκάρσιων δρόμων βάσει μελέτης.
δ) Θα μελετηθεί
(κόστος – ωφέλεια) η δημιουργία υπόγειου parking στην πλατεία Φλοίσβου.
Ανάλογοι χώροι θα
αναζητηθούν στις συνοικίες του Π. Φαλήρου για την δημιουργία διαφόρων μορφών
parking, επειδή συνειδητά θεωρούμε ότι η αστική ανάπλαση του Φαλήρου δεν αφορά
μόνο το κεντρικό Φάληρο, αλλά και τις «ξεχασμένες» συνοικίες.
ε) Στο σχεδιασμό
μας αυτό περιλαμβάνεται η μετεξέλιξη της σημερινής Πλατείας Ντάβαρη σε χώρο
πολυδύναμου υπαίθριου χώρου εκδηλώσεων με θέατρο και παράλληλη βύθιση της
σημερινής κυκλικής ροής των οχημάτων. Βασική μας προτεραιότητα είναι η ανάκτηση
χώρων συμβίωσης. Στην ίδια λογική εντάσσεται και η οικολογική αποκατάσταση και
εξυγίανση του ρέματος της Πικροδάφνης, σε σημείο που να μπορεί και αυτό να
εξελιχθεί σε χώρο περιπάτου με υποδομές εκδηλώσεων στις δύο του όχθες, όπου
υπάρχουν ακόμη χώροι.
στ) Θα γίνει
προσπάθεια ελέγχου της τήρησης των μελετών κατασκευής χώρων στάθμευσης στις
νεοανεγειρόμενες οικοδομές. Στα πλαίσια της προσπάθειας αυτής θα βοηθηθούν οι
ιδιοκτήτες με την θέσπιση προτύπων για την σύνδεση των χώρων στάθμευσης με τους
δρόμους ώστε να αποφεύγεται η ασχήμια που παρατηρείται σήμερα από τις
αυθαίρετες επεμβάσεις.
Η παροχή κινήτρων
προς τους ιδιοκτήτες ανοικοδόμητων οικοπέδων για την προσωρινή μετατροπή τους
σε χώρους στάθμευσης αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα.
Ο δε αριθμός των
χώρων στάθμευσης στις νεοανεγειρόμενες οικοδομές, είναι ένας κρίσιμος δείκτης
που θα βελτιώσει ή θα επιδεινώσει το πρόβλημα στάθμευσης στο Δήμο.
Το πρόγραμμα της
Δημοτικής Κίνησης «ΦΑΛΗΡΟ – ΑΛΛΗ ΠΟΛΗ» έχει ως βάση την κοινωνική διάσταση των
προτάσεών της και στόχο την αστική αναβάθμιση των συνοικιών της πόλης.
Για να αποδειχθεί
έμπρακτα αυτή η φροντίδα θα αξιοποιήσει, χωρίς δισταγμούς όλες τις δυνατότητες
που της παρέχει το θεσμικό πλαίσιο και όλο το ριζοσπαστισμό που πρέπει να
διαθέτει η πολιτική βούληση μιας δημοτικής πλειοψηφίας άξιας της υποστήριξής
των δημοτών.
Η επιτυχία του συνολικού στρατηγικού μας οράματος εξαρτάται από τη συνείδηση κοινής μοίρας και την αίσθηση συλλογικότητας που ζητείται από τους Φαληριώτες.
Η επιτυχία του συνολικού στρατηγικού μας οράματος εξαρτάται από τη συνείδηση κοινής μοίρας και την αίσθηση συλλογικότητας που ζητείται από τους Φαληριώτες.
Πέρα από την
οικονομική και την κλιματική κρίση, το Φάληρο έχει να αντιμετωπίσει και τη δική
του κρίση ταυτότητας και στρατηγικής ενάντια στην παρακμή και την εξαφάνιση. Η
ίδια όμως η επιβίωση της πόλης μας ως κοινωνικού και περιβαλλοντικού πόλου,
εναπόκειται στην κρίση των δημοτών που θα προσέλθουν στις κάλπες.
Αυτή την τελευταία
επιθυμούμε να βοηθήσουμε με βάση τις προτάσεις μας.
0 σχόλια: